inpost.gr | Mέσα στα γεγονότα

module and plugin to add google adsense to joomla based websites

Πεμ23082012

Σφάλμα
  • XML Parsing Error at 1:167. Error 9: Invalid character

Τι συμβαίνει με τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού στην Θράκη

  • PDF
Τι συμβαίνει με τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού στην Θράκη
Στο «κόκκινο» με προβλήματα, καθυστερήσεις και εμπόδια βρίσκονται ορισμένα από τα έργα στην Εγνατία Οδό, που αφορούν τους κάθετους άξονες στη Θράκη. Συγκεκριμένα:

Iδιαίτερα σύνθετη είναι η κατάσταση στον δεύτερο βασικότερο άξονα σύνδεσης με τη Βουλγαρία, τον άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο (συνολικού μήκους 124 χιλιομέτρων). Τα τελευταία 72 χιλιόμετρα του άξονα (από το Διδυμότειχο έως τα σύνορα), καθώς και η παράκαμψη Σουφλίου (5 χιλιόμετρα) έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Στο υπόλοιπο όμως τα προβλήματα είναι πολλά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το τμήμα Μάνδρας - Ψαθάδων (Διδυμότειχο), μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2004 με σκοπό να παραδοθεί το 2007.

«Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, καθώς περιελάμβανε και τη μετακίνηση των γραμμών του ΟΣΕ», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Γιώργος Τσιτουρίδης.

«Επίσης τα έργα διεκόπησαν πολλές φορές, εξαιτίας πλημμυρών. Σε κάποια φάση ο εργολάβος, η εταιρεία ΒΙΟΤΕΡ, εγκατέλειψε τα έργα και τελικά υποκαταστάθηκε με την ΑΕΓΕΚ, με νέα συμβατική προθεσμία την άνοιξη του 2013.

Όμως τα έργα κινούνται με πολύ χαμηλούς ρυθμούς» (σ.σ. η ΑΕΓΕΚ έχει αναλάβει και το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας όμως ουσιαστικά σταματήσει τα έργα).

Ανάλογα προβλήματα συναντά και ο κάθετος άξονας Κομοτηνής – Νυμφαίας – συνόρων (23 χιλιόμετρα). Στο δυσκολότερο κομμάτι, τα 15 χιλιόμετρα που κατασκευάζονται σε ορεινές περιοχές, τα έργα έχουν σταματήσει και η Εγνατία οδός αναζητά λύση για την επανεκκίνησή τους.

Το πεδινό τμήμα παρουσιάζει και αυτό καθυστέρηση και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί ένα έτος μετά την αρχική του προθεσμία, το καλοκαίρι του 2013.

Τέλος, για τον άξονα Ξάνθης - Εχίνου - συνόρων (μήκους 55 χιλιομέτρων) η Εγνατία Οδός ενέταξε τις μελέτες σε κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα (με προϋπολογισμό 8,5 εκατομμύρια ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2013). Για να περάσει βέβαια σε βάση κατασκευής, θα πρέπει πρώτα να βελτιωθεί η γενικότερη οικονομική κατάσταση.
  • EDITORIAL

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ